Honung, som nalle puh gillart!



Man lär sig alltid något nytt på jobbet när man lallar på nätet! Visste ni att honung är tydligen galet bra för kroppen? Baktierie dödande, hjälper vid acne problem, lugnande, återfuktande och kan till och med bleka ärr och läka sår. Nått nytt?? Innehåller dessutom antioxidanter, mineraler och vitaminer.
RENA RAMA HEALING THING!

5 SUPER GREJER DU KAN GÖRA MED HONUNG

Rengörning
Ta först bort sminket och tvätta rent ansiktet, smörj sedan honungen i hela ansiktet. Massera in honungen med cirkulerande rörelser och doppa sedan händerna i varmt vatten och fortsätt att massera. Värmen från vattnet hjälper till att rengöra. När du känner dig klar kan du skölja av med varmt vatten och torka dig.

Ansiktsmask
 
En riktigt enkel och billig ansiktsmask, det ända du behöver är honung. Rengör ansiktet. Applicera sedan honung över hela ansiktet och snåla inte. ;) Låt det sedan sitta i 30 min och skölj sedan bort med varmt vatten. Den återfuktar din hud och du blir len och fin! Både fast och flytande honung funkar men fast rekomenderas tydligen.

Ansitksskrubb
En rikitgt billigt och enkel ansiktspeeling, det ända du behöver göra är att krossa havregryn och blanda det med honung. Sen är det bara att skrubba på.

Sen kan du även göra en
kroppsskrubb
men då är det annat du ska ha i.

Recept:
1 matsked honung
2 deciliter socker
1 deciliter olja (ex. olivolja)

Hårinpackning
Honung gör håret mjukt och blankt - motverkar elektriskt hår.

Blanda 2 matskedar honung, 1 matsked pressad grapefrukt, en matsked jojobaolja eller olivolja

eller...
Ta ditt favoritbalsam, tillsätt 1/4 honung och 1/4 aloe vera-gel. Blanda ställ in i micron och sen äre KLART!



Nån dag måste jag ha "ta hand om mig själv -dag" då jävlar ska det här testas!
Även fast jag tycker att honung är det vidrigaste jag vet och för sött.... men nu ska jag ju bara slösa på det så nu gör det inget.


Kommentarer
Postat av: FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 kr :P

2011-11-05 @ 13:16:11
URL: http://flizanlizan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0