Livet

Idag är jag ett år äldre, hela 19 bast! Fast det är ett grymt onödigt år, jag vill va 20. Kunna gå till systemet osv... men jag utnyttjar min tid i Polen och köper sprit här ist, det är ju dessutom billigare. ;) 

Dagarna går och nu är det bara 4 dagar kvar i Polen! Tiden går så galet fort när man har kul, det känns som om jag nyss kom hit och landade igår i princip. Vanligt vis så brukar jag ju vara i polen MINST en månad men i år blev det 10 dagar, men nu när man blir "stor" så äre jobb som gäller och sen kan jag´ju inte slösa bort hela mitt sommarlov i Polen. Även fast det är galet roligt här med alla vänner och släktingar så har jag också ett liv hemma. Måste ju utnyttja min lediga tid när jag väl har den. Jag ska ju ut i världen med Danne och ja sen är det jobb som väntar där hemma och sen startar plugget. Appropå plugg! 

Jag kom in på samhällsplanerarprogramet på SU, något som jag är galet osäker på just nu. Visserligen så är det samma plugg som Danne och så men är fan så osäker på mitt val, tyckte att det lät intressant när jag sökte men nu är jag bara ett stort jävla frågetecken. Är helt kluven på den punkten, mitt förstahandsval var civilingenigör samhällsbyggnad som jag är reserv på nr 197.. Det kan jag fet glömma! Mitt andra val var civilingenigör medieteknik och är jag reserv nr 61, så där har jag faktiskt en chans att komma in på.
Så vi får se hur det blir, antingen så blir det SU eller KTH.....helst KTH egentligen men a vi får se. Egentlígen så vet jag fan inte vad jag vill bli och tycker inte att man ska behöva bestämma sig i den här åldern, iof behöver jag inte plugga nu om jag inte vill men jag vill inte sitta där när jag är 35bast på kth för att jag inte kunde bestämma mig nu. Drömmen vore ändå att bli inrednings arkitekt men för att bli det måste man ha mvg i allt! .....Så den drömmen är redan spräckt. Fast det går att komma runt det där om man pluggar utomlands iof. Nä jag vette fan vad det blir av mig om typ 20 år, kanske blir en kontorsnisse eller kanske en städare? Vem vet? ..

// Stora Joanna som just nu ser ut som ett frågetecken



Kommentarer
Postat av: Agnes

Grattis igen gamling ;)

2011-07-19 @ 02:55:51
URL: http://gulsvarta.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Grattis, både till dina gråa hår och att du har blivit antagen till programmet. Tänk inte så mycket på att du inte kom in på det du ville. Inget säger att man måste ha rätt utbildning för att kunna jobba inom ett område ;)

2011-07-23 @ 23:36:23
URL: http://haveyoumetfred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0