Joanna <3 plånbok

För att få in lite äventyr i livet så livar jag upp stämningen med att glömma saker lite här och var. Idag blev det plånboken som råkade stanna kvar på bussen, på väg hem från körkortsteorin.. som var btw jävligt tråkig (satt och lyssnade på en föreläsare i 3 timmar wooho).

Det var nog gud som ville straffa mig för att jag hade en för bra dag! Jag har verkligen allt i min plånbok och just då tog jag ingen väska och stoppade ner även mina nycklar där, har alltid passet och company ja allt man har i en plånka plus lite till. Det var därför jävligt viktigt för mig att få tag på plånboken, så här började biljakten efter plånkan. Vi kom lite efter eftersom det tog ett tag tills jag kom på att plånkan var borta och att knalla till garaget tog lite tid, så därför missade vi bussen vid slutstationen i sumpan och den bytte linje. Här blev det liiite svårt för oss för vi kunde inte veta vilken buss den bytte till, men vi sprang till första bästa bussförare som hjälpte oss att nå föraren via förarradion. Han hörde av sig och vi började se ljuset i tunneln, problemet var bara hur vi skulle hinna ikapp honom. Han var redan i tensta och skulle mot universitet, så det var bara att brumma på som fan till universitetet för att komma dit innan han skulle åka iväg igen...

Stressade brudar var vi, men fick min kära plånbok tillslut och vet inte vad jag skulle gjort utan den. Jag skulle förmodligen inte hinna fixa ett nytt pass innan Ukraina, som skulle blivit inställt och nya nycklar skulle jag behöva fixa igen... och alla jävla kort, mitt slkort, bankomatkort? Nä mitt liv skulle gå under!


Kommentarer
Postat av: Rebecca Nilsson

Hejsan!

Vore underbart om du skulle vilja vara med på min nya tävling, veckans blogg:)

http://rebeccahnilsson.blogg.se/2012/may/veckans-bogg-1.html#comment

2012-05-24 @ 01:11:56
URL: http://rebeccahnilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0