önskelistor - julen

Vad står det på din önskelista? Vad behöver du? Vad vill du ha i julklapp?

Det är något med just önskelistor som jag tycker känns fel, tycker att det känns så tråkigt att nästan veta vad någon kommer att köpa till mig. Det är just därför jag inte skriver önskelistor, visst ibland kan jag ge en hint om vad jag behöver för att underlätta för folk men inge mer än så. Det ska ju vara en överraskning?
Självklart är det väldigt praktiskt att veta vad man ska köpa till alla om man får lite små tips och veta vad dem behöver men ändå.. Just vänner och så är det jätte skönt att inte behöva gissa sig fram vad dem behöver. Så där är det tummen upp för önskelistor. Det jag främst tänker på är dem som står dig närmast, som du känner ut och in. För man har iaf en lite bättre koll på deras stil, intressen och vet säkert vad personen skulle uppskatta.

Äre verkligen så kul att veta vad som finns i alla paket som du får? Vill du inte känna den här spännande känslan och faktiskt inte ha en jävla aning om vad som gömmer sig bakom inslagspappret? För det kan du ju inte känna om du nästan vet vad du kommer få, för det blir ju förmodligen det du skrivit upp på listan....

Samtidigt är det egentligen sjukt bra med önskelistor, för då köper kanske inte dina släktingar nån jätteful stickad tröja och lägger pengar på något helt onödigt. Så en önskelista kan vara en "försäkring" mot dåliga presenter och allt skådespeleri om du är missnöjd med presenten, men det hör till på nått sätt. Tyvärr.

Jag vet inte, jag är både för och emot men det hela handlar om att jag vill ha en riktig surprise inte en surprise som jag förväntar mig att få. Samtidigt så är det ändå kul att få saker man vill ha, absolut!

En killes önskelista


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0