hejsvejs

Jag har varit så dålig på att uppdatera den här veckan men har bara haft så mkt på gång och inte haft nå ork till att skriva något precis. Men nu fan! Shit va duktig jag är! :)
I söndags var jag btw i Findland (åland), första gången för mig och jag känner mig verkligen som en jävla stadsbo. Det är helt sjuk, känns som om hela åland är efter. Typ tre radio kanaler, inga lampor bara skog, skog och ännu mera skog och en idrotshall mitt i hela skiten?!.. Logiskt?.. Naaaa
En annan sak som är jävligt ologisk är att de pratar svenska där och alla skyltar är på svenska. Var det inte Findland jag hade kommit till? Fast de har en lien "finsk" brytning men ändå så är det ju svenska de pratar.
Naaa åland var ett skummt ställe!




Åkte iaf dit för att spela en match mot Jomala och vi vann! ;D YaY! Det var nog en av de roligaste matcherna jag någonsin har spelat, har nog aldrig varit så glad över en vunnen match! I set så förlorade vi först 2-0, alla trodde helt seriöst att vi skulle förlora och tappade nästan hoppet. Fast i 3:e och avgörande set för Jomala så vann vi set:et, vi kämpade som fan och vann 4:e set:et också. Så då stog det 2-2 i set (Det är försten till tre set som man spelar för er som inte vet) och fajten om vem som skulle vinna blev bara mer spännande och galen. Nu vare bara några poäng kvar och om någon skulle gjort något fel så skulle allt slit och kämparglöd vart i onödan. Tack o lov så vann vi matchen! Det var helt sjukt hur vi kämpade och en sån jämn och vändande match har jag aldrig varit med om! Så det var galet kul!

Lite bilder från söndagen :)
Min lilla "shopping" på tax-freen ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0