Det kallas DUBBELMORAL!

Vem fan kom på den där jävla lagen med att man måste ha legg för att köpa energidrycker?!
Det är helt sjukt, även fast jag inte har ett legg med mig som de frågar efter, så kan kajsa (som är med mig) visa sitt legg att hon är över 15 år .........och då är det okej att jag kan köpa energidrickan?! ( Det har hänt mig ungefär varje gång)
Det är egentligen som om hon köper ut åt mig fast in front of them!?!? ( IN THE STORE?!?! )
Något som jag inte förstår är vad de tänker med? Hur kan de sälja till mig när jag inte har legg med mig men min kompis har? Det är nästan likadant som om jag skulle köpa en öl, fast då skulle ju det ha varit en helt annan situation eftersom jag inte är 18 än, men personen i kön brevid mig är över 18 och skulle kunna visa legget ist för mig så skulle jag få min öl ändå? .. Logiskt? .. Nääääää
Om de ska ha en lag som är då 15 års åldersgräns för energidrycker, så ska de ha den ordentligt eller INTE ALLS!...


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Sv: Tack! :D:D



Ang. ditt inlägg: Jag har ju egentligen ingen aning, men jag har teorier. För det första tror jag att personalen tycker att det är lite töntigt med en sån policy, speciellt iom att det inte finns någon lag som säger att kunden ska vara 15. För det andra är unga personer den köpstarkaste gruppen när det gäller energidryck. Dock tycker jag att det är riktigt dåligt av dem att inte följa sina egna regler. Det sänder fel signaler. Du borde inte få köpa XD

2010-02-22 @ 23:06:09
URL: http://fredso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0